Het aftellen kan beginnen! - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Rachelle Maassen - WaarBenJij.nu Het aftellen kan beginnen! - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Rachelle Maassen - WaarBenJij.nu

Het aftellen kan beginnen!

Door: Rachelle Maassen

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

27 April 2016 | Zuid-Afrika, Paarl

17 april - Vandaag ga ik richting Stellenbosch... Een heel takkenkarwei om te zorgen dat je daar komt zonder je blauw te betalen. Nu heb ik iemand uit Franschhoek gevraagd om mij te brengen, maar alsnog een mooie R200 mogen betalen... Ik heb Stellenbosch nog niet echt kunnen zien en vind het daarom wel leuk om er eens een dagje rond te lopen. Ergens in het centrum heb ik met papa en Sylvia afgesproken, zij zitten alweer bijna aan het einde van hun reis. We gaan een stukje buiten Stellenbosch naar Eagles Encounters. Volgens mij was het een soort opvang voor volgens die gewond zijn, en zij proberen ze dan beter te maken en weer vrij te laten in het wild. Als dat niet mogelijk is houden ze ze daar in het park en worden ze goed verzorgd. Voor mij is het een klein stukje hemel om tussen al deze mooie vogels te lopen en ze van zo dichtbij te kunnen zien en fotograferen. Het park is niet bepaal groot dus we zijn al snel uitgekeken en wachten even op het begin van de show. Heel even lijkt het erop alsof we een privé show gaan krijgen aangezien er geen mens te bekennen is, maar uiteindelijk zaten we er toch met een man of 20. Iedereen kreeg een vieze gore handschoen en gedurende de show kreeg iedereen een uiltje op zijn hand. Aan het eind kwamen er ook nog een stel gieren en mochten een paar mensen ook deze op de arm pakken (Jezus die zijn zwaar!). Ook kon je nog het uilenverblijf binnen gaan en zodra je wat lekkers had kwamen er een paar naar je toegevlogen en lieten ze zich fijn aaien. Wat een leven! Daarna zijn we weer richting Stellenbosch gegaan en hebben we even rondgelopen. In Oom Samie se Winkel (heel bekend schijnbaar) hadden ze heel veel prulletjes en zelfs Nederlandse drop! Ook hadden ze er allemaal pakketjes voor gerechten en heb ik het pakketje met kruiden voor Boboti gekocht (Als ik het nergens in het restaurant kan eten, maak ik het zelf wel!). Daarna in een restaurantje wat gegeten, wat een ervaring op zich was, en ondertussen de ervaringen over de Garden Route gedeeld. Ik kan niet wachten tot ik het allemaal zelf mag gaan zien. Mijn lift terug kwam stond alweer om 7 uur klaar, dus na het eten was het alweer tijd om afscheid te nemen.

27 April - Vandaag is het Koningsdag. Daar krijg ik hier echt totaaal niks van mee, behalve dat nu.nl er vol mee staat. Hier in Zuid-Afrika is het wel Freedom Day en daarom zijn alle scholen dicht. Het sport centrum is uiteraard wel open en zowat de hele dag zijn er wedstrijdjes gepland. Zelf heb ik met iedere dag die voorbij gaat meer stress voor mijn scriptie... Tijdens de eerste meting had ik 85 vragenlijsten terug gekregen en nu heb ik er met moeite 30 bij elkaar gekregen. Wat een domper... De moed zakt me lichtelijk in de schoenen en de hoop dat ik het op tijd af ga krijgen is steeds verder te zoeken. Zeker omdat ik ook nog hoog bezoek ga krijgen en ik niet van plan was om tijdens mijn vakantie aan mijn scriptie te gaan werken. Maar goed he, mij kennende fiks ik het toch altijd weer op het laatste moment. Laten we hopen op een wonder en anders studeer ik lekker af in augustus. Ook geen probleem aangezien ik nog steeds geen flauwe benul heb wat ik hierna ga doen.
Vrijdag staat ‘mijn’ grote evenement op de planning, namelijk de Overnight Aerobics Marathon. Wat betekend dat we de hele nacht gekke dansjes gaan doen en dat ik als een stresskip door het gebouw aan het rennen ben, en dingen aan regelen ben. De organisatie is ook totaal anders dan in Nederland en iets waarvan ik hoop dat ik het snel weer vergeet, want het is een drama. Officieel gezien komen er namelijk maar 14 mensen, omdat zij zich hebben aangemeld, maar het schijnt dat het heel erg druk gaat worden met alle aerobics clubs uit de buurt. Mijn taak is ook om wat statistieken in kaart te brengen, dus hoeveel mensen er waren, hoe oud, welk geslacht, hoe lang ze zijn gebleven, etc., etc. Dat wordt dus een groot feest haha. Verder denk ik dat het ook wel gezellig wordt.. De foto’s daarvan zal ik ook nog wel op facebook zetten als het zo ver is.
Verder ben ik af aan het tellen! Nog 8 dagen en dan is Paul er :) Nog 18 dagen en dan is ie alweer weg :( Nog 26 dagen en dan ga ik met Manon en mama uit een vliegtuig springen (!!!) en nog 52 dagen en dan blijf ik in een vliegtuig zitten, hopelijk tot in Nederland.


Mijn volgende verslag heeft meer boeiends te vertellen, ik beloof het!

Adiejeeee xxx

  • 30 April 2016 - 12:41

    Mia:

    Hoi meiske .
    Maak je maar niet te druk over je scriptie ,geniet liever van je tijd .
    Dan loopt de rest ook wel goed .
    Als paul er is geniet van je vakantie .
    En misschien is je Aerobics Maraton intussen toch goed gegaan
    De mensen komen nu eenmaal wat later opgang .

    groetjes Omi xxx

  • 03 Mei 2016 - 07:51

    Papa:

    Hoi Thandi,

    Dagje Stellenbosch met jou was leuk. Het is een gezellig plaatsje dat trekken heeft van Valkenburg qua grootte en Maastricht qua gezelligheid.
    Dat je je zorgen maakt om jouw stage opdracht kan je alleen begrijpen als je zelf in Zuid Afrika geweest bent. Doe maar je uiterste best om eruit te halen wat mogelijk is. Dan kan je verdiend met vakantie met Paul. Je klinkt somber naar de periode na afstuderen. Bedenk wel dat je zelf de route bepaalt in je leven. Als je iets echt wilt dan gebeurt het ook.

    Je bent zo te lezen nog spannende dingen van plan. Geniet van elke dag. Het is idd zo weer voorbij.

    Groetjes,
    papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paarl

Rachelle

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 14895

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 10 Juli 2018

Zanzibar

27 December 2017 - 03 Januari 2018

Erfurt

13 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Rondreis Marokko

28 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Brugge

30 Juni 2017 - 02 Juli 2017

London

15 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Porto

27 December 2016 - 04 Januari 2017

Inzell

09 Februari 2016 - 18 Juni 2016

Afstuderen in Mbekweni

26 December 2015 - 02 Januari 2016

Zakopane

10 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Annecy

24 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Oslo en de fjorden

Landen bezocht: