Long time no story - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Rachelle Maassen - WaarBenJij.nu Long time no story - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Rachelle Maassen - WaarBenJij.nu

Long time no story

Door: Rachelle Maassen

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

10 Mei 2018 | Tanzania, Stone Town

Hey luitjes,

Het is vandaag 10 mei en dat betekend dat ik over exact 2 maanden in het vliegtuig naar huis zit. De tijd gaat ontzettend snel en de afgelopen weken waren supertof!

Halverwege april ben ik voor een weekje terug naar Arusha gegaan om daar mijn visum te verlengen, een aantal trainingen bij te wonen van Do4Africa en om op Safari te gaan! Aaaah, en wat was de safari vet! Zo ontzettend veel dieren gezien in de Ngorongoro Crater! En ook een supermooie omgeving, wel met wat regen maar misschien maakte dat alle plaatjes nog wel mooier. Ik kijk nu nog steeds iedere dag naar die foto's :) Ook was het supergezellig met de andere 5 meiden en hebben Janneke, Yvet en ik, jawel - wildgeplast - in de Serengeti (met toestemming van onze gids). Ook ben ik met Yvet (een van m'n nieuwe roomies in Zanzibar) gaan schilderen en zijn we op de Mountainbike naar Lake Manyara geweest! Eenmaal bij het meer kon je ervoor kiezen om een rondje te maken in een van de bootjes en dit wilde we wel doen. Het water was echter niet heel diep dus het duurde even eer het bootje dreef hahaha. Na een rondje gillen in het bootje (hij was niet zo stabiel) kwamen we weer terug bij onze fiets en konden we door de strooooomende regen weer terugfietsen. Anyway, het was wel een hele leuke dag. :)

Toen ik weer terugkwam op Zanzibar was de pret nog niet klaar, want toen waren mama en Manon ondertussen al een paar dagen in Stone Town. Verder hebben we de tijd doorgebracht aan de oostkant van het eiland en tussen de buien door een heerlijke tijd gehad. We hebben ons onder andere voor gek laten zetten tijdens de Spice Tour, hebben intens uitgebreid gegeten bij de Italiaan met een heftige afsluiter en hebben het vloed zien worden bij The Rock. Ook zijn we gaan snorkelen en heb ik geprobeerd om met Dory op de foto te gaan en het is semi gelukt, haha.

Daarna was het weer tijd om me te focussen op stage en ik moet zeggen, het gaat maar moeizaam. Aangezien ik helemaal gesetteld ben op de derde verdieping en de andere afdelingen meestal vrij leeg zijn, leek het mij de beste optie op deze afdeling te blijven. Ook moet ik voor komende opdrachten mensen gaan interviewen en ik denk dat de medewerkers van deze afdeling beter zullen meewerken omdat ze mij al kennen. Daarbij komen over anderhalve week twee docenten van Fontys langs, dus daar moet natuurlijk ook het een en ander voor voorbereid worden.

En sinds kort heb ik dus twee huisgenootjes :) en om te bonden vonden we het een goed plan om naar de Full moon party te gaan. Dat was zeker een succes! En verder op het strand bijgekomen en een beetje gezwommen in de intens blauwe zee. Best wel lui, maar wel heel nice.

Ook gingen er eens een Keniaan, een Tanzaniaan, een Algerijn, een Canadees en twee Nederlandse chicks naar Dar es Salaam (Dar in de volksmond). En nu denk je, is dit het begin van een grap? Dat had zo kunnen zijn, aangezien de reis ernaartoe al een grote grap was, haha! Maar nee, het is echt zo, en we hebben een topweekend gehad. Dar is echt een wereld van verschil met Zanzibar, waarschijnlijk dat je daarom ook migratiepapieren moet invullen als je van de boot afkomt? Maar het was heerlijk om weer eens in een normale supermarkt te lopen en een broodje Subway te eten! <3
Verder hebben we ons vooral verdiept in het nachtleven van Dar en hebben we overdag gerelaxet in ons chille appartement met sea-view en een zwembad! Niks te klagen dus!

Tot over twee maanden!

kusjes




  • 11 Mei 2018 - 07:04

    Papa:

    Hoi Rachelle,

    Leuk lezen, jouw boeiend verhaal. Wat regen is normaal in deze tijd van het jaar.

    Doe je best om je stage opdracht succesvol af te ronden

    Groetjes

    Papa en Sylvia

  • 11 Mei 2018 - 08:04

    Mia:

    Hoi Meiske

    Leuk verhaal weer geweldig om te lezen.

    De tijd vliegt voorbij nog maar 2 maanden.

    Zet hem op met je stage je kunt het .

    heel veel succes en geniet nog van je tijd in Zanzibar ondanks de regen (regencape haha )

    Dikkke kus en knuffel

    Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 14850

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 10 Juli 2018

Zanzibar

27 December 2017 - 03 Januari 2018

Erfurt

13 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Rondreis Marokko

28 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Brugge

30 Juni 2017 - 02 Juli 2017

London

15 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Porto

27 December 2016 - 04 Januari 2017

Inzell

09 Februari 2016 - 18 Juni 2016

Afstuderen in Mbekweni

26 December 2015 - 02 Januari 2016

Zakopane

10 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Annecy

24 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Oslo en de fjorden

Landen bezocht: