Winter is coming! Time to go home! - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Rachelle Maassen - WaarBenJij.nu Winter is coming! Time to go home! - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Rachelle Maassen - WaarBenJij.nu

Winter is coming! Time to go home!

Door: Rachelle Maassen

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

16 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Paarl

11 juni - De laatste week is vandaag echt ingegaan en omdat dit mijn laatste weekend in Zuid-Afrika is wilde ik iets leuks met mijn hostfamilie doen. In eerste instantie wilde ik ze meenemen naar een wijnproeverij in Paarl, maar sinds ik dagelijks pijnstillers slik en alcohol over het algemeen niet goed is voor het herstel, zijn we in plaats daarvan een leuk dagje gaan maken in Franschhoek waar ik nog een kleine verassing voor ze had. Nadat ik dit vorige week al verteld had was vooral mn mama erg benieuwd wat we dan wel niet gingen doen! Op weg er naar toe hebben we nog een tussenstop gemaakt waar ik de cd heb gevonden die mn papa plat draait! Dus die heb ik fijn meegenomen zodat ik thuis verder kan zwingen op de Zuid-Afrikaanse muziek :). Daarnaast had mijn papa ook een weer een van zijn favoriete artiesten in zijn handen en heb ik hem die als cadeautje gegeven. Mijn mama was daar iets minder blij mee aangezien de nieuwe aanwinst continue opstaat op een nog hoger volume, hihi. Verder op weg naar Franschhoek waar we het koud maar zonning was. Ik had nog niet al mijn souvenirs en cadeautjes die ik wilde hebben, dus daar zijn we nog even voor gaan rondlopen en de rest van de middag hebben we onder het genot van life muziek lekker gerelaxed op een superschattig marktje in Franschhoek. Tot 3 uur! Want daarna stond mijn verrasinkje op de planning. Aangezien de hele familie gek is van chocola (ondanks mijn papa zijn diabetes xD) had ik een rondleiding en proeverij geregeld bij een chocoladefabriek. Ze vonden het geweldig, ookal was het kort maar lekker. Daarna zijn we nog lekker bij een pizzaria gaan eten en had mijn hostmama een lift naar huis gefikst. Gelukkig maar want ik weet niet hoe ik anders al mijn zooi thuis had gekregen haha.

16 juni - Vandaag is het Youth Day wat normaal groots gevierd wordt met festivals en een van de redenen dat ik 17 juni terugvlieg in plaats van eerder. Helaas heeft dit team besloten Youth Day te vieren met een 24h sport festival van 18 tot 19 juni, dus helaas mis ik alsnog het event voor Youth Day. Maargoed vandaag is mijn enerlaatste dag en gisteren heb ik tijdens de wekelijkse vergadering tompoezen gemaakt die mama en manon uit Nederland hadden meegenomen. Ze vonden het allemaal megalekker en wilde weten hoe ze het moeten maken. Eerlijk gezegd heb ik geen idee aangezien het gewoon een zakje was waarbij je water moest toevoegen haha. Dus ze hebben eenmalig kunnen genieten van tompoezen! Mijn mama kon gisteren haar cadeautje niet langer mee voor zich houden en ze wilde gister huilen in plaats van op het vliegveld. Ze heeft een superleuk houten plankje laten maken met allebei mijn namen erop met daarbij een lief kaartje. Wat daarna een logisch gevolg was geweest was Rachelle die haar cadeautje dan ook maar al vast geeft maar mijn cadeautje was nog niet klaar haha. Gisteren heb ik alle foto’s uitgeprint voor in mijn fotoboek en het is nu bijna klaar!  Ik denk dat het toch huilen wordt morgen aangezien ik mijn cadeautje dan wel pas geef haha. Verder staat morgen de hele dag inpakken op de planning maar ik denk dat dit niet zo’n probleem wordt aangezien ik een extra koffer heb gereserveerd bij de KLM whaha. Verder van iedereen afscheid nemen op het sport centrum en rond 7 uur naar het vliegveld.
Ik vind het dubbel om naar huis te gaan. Ups en downs heb ik zeker gehad en na mijn ongelukje heb ik erg getwijfeld eerder naar huis te gaan. Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb aangezien ik alle liefde van de familie niet had willen missen. Mensen belde en kwamen langs van alle kanten om te kijken of alles wel goed was met “nichtje/zusje/whatever”. Ik heb een supertijd hier gehad en had graag nog langer willen blijven, maar ik ben zeker ook blij om weer naar huis te gaan. Winter is coming! Dit betekend dat het vooral erg koud is ’s nachts en een stuk meer regent dan eerst. Tijd om weer de warmte op te zoeken in het kikkerlandje!


Tot snel !

  • 16 Juni 2016 - 15:36

    Mia:

    Hoi meiske
    Ook wij zijn heel blij om jou weer in ons midden welkom te heten .
    Kan me indenken dat je met pijn in je hart afscheid gaat nemen van je Afrikaanse familie en vrienden .
    Je hebt dan ook `n mooie tijd gehad en geweldig genoten van deze gastvrije mensen.
    Kom maar snel naar koud en nat Nederland.
    Wens je een veilige en fijne vlucht en tot kijk .

    groetjes en knuffel Omi xxx

  • 17 Juni 2016 - 13:40

    Papa:

    Thandi,

    Dat was het dan. Met veel bagage, belevenissen, ervaringen, kennissen, opgedane kennis en een herstellende pols kom je huiswaarts. Je hebt veel geleerd in een land dat totaal anders is als het onze. Neem dat mee als levenservaring en vul je baggage ermee als hulpmiddel voor het vinden van de juiste baan straks.

    Goede reis terug!

    groetjes,

    je echte papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paarl

Rachelle

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 14764

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 10 Juli 2018

Zanzibar

27 December 2017 - 03 Januari 2018

Erfurt

13 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Rondreis Marokko

28 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Brugge

30 Juni 2017 - 02 Juli 2017

London

15 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Porto

27 December 2016 - 04 Januari 2017

Inzell

09 Februari 2016 - 18 Juni 2016

Afstuderen in Mbekweni

26 December 2015 - 02 Januari 2016

Zakopane

10 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Annecy

24 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Oslo en de fjorden

Landen bezocht: