Sightseeing in Cape Town - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Rachelle Maassen - WaarBenJij.nu Sightseeing in Cape Town - Reisverslag uit Paarl, Zuid-Afrika van Rachelle Maassen - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

22 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Paarl

19 februari - Vandaag ga ik eindelijk naar Kaapstad dat ik tot nu toe alleen nog maar in het donker gezien heb. :D Nadat ik woensdag zowat heel de middag met Stefan heb doorgebracht omdat hij me van apotheek naar kliniek naar apotheek naar huis heeft gebracht, kregen we het over het weekend en vroeg hij wat ik op de planning had. Ik zei dat we een sightseeing tripje op de planning hadden in Kaapstad en hij vroeg hoe we daar dan gingen komen. Toen ik zei, waarschijnlijk met de bus, schudde hij meteen zijn hoofd en bood hij aan om me te brengen op vrijdag omdat hij dan toch al hier in de buurt was. Na een paar verhalen over stagiaires die met het openbaar vervoer gingen die slecht afliepen, heb ik zijn aanbod maar geaccepteerd. Ik ga samen met Wendy, maar zij werkt op het hoofdkantoor in Kaapstad dus we zien elkaar daar samen met mijn hostbroer (Odwa) die iets voor ons geregeld had. Not. Toen we aankwamen was het hem nog niet echt gelukt om een slaapplek voor ons te regelen en zijn kamer was toch echt te klein voor 4 man. Het was ondertussen ongeveer 7 uur en toen zijn we gaan zoeken naar een plek om te slapen. Ondanks dat alles vol leek te zitten hadden we uiteindelijk een plekje gevonden in een Backpackers accommodatie waarin Wendy en ik konden slapen in een gedeelde kamer van 8 personen, wat uiteindelijk maar 4 mensen waren dus dat was dikke prima. Rond 8 uur zijn we een plekje gaan zoeken om te eten en heb ik lekker pizza gegeten. :)

20 februari - Wendy en ik staan vroeg op zodat we de eerste sightseeing bus kunnen hebben die vertrekt. Er zijn een aantal routes en we kiezen voor de blauwe die om de Tafelberg heen gaat, de Tafelberg doen we dit keer maar niet, ten eerste omdat ik Wendy die niet omhoog zie lopen en ten tweede omdat het vandaag erg bewolkt is. Kaapstad staat erom bekend erg wisselvallig weer te hebben, zo nu en dan miezelt het en het andere moment schijnt de zon weer heel fel. De eerste stop waar Wendy en ik uitstappen is die bij de Kirstenbosch Gardens. Wat een prachtige, rustgevende en immens grote tuin! Het is er heerlijk om rond te lopen en ik denk dat we er zo’n 3 uur over gedaan hebben. Er zijn een heleboel mooie bloemen te spotten en een aantal bijzondere bomen. Ook is er een geurtuin die zijn tijd helaas een beetje gehad had en de boomslang brug die je een mooi uitzicht geeft over de tuin en de Tafelberg. Helaas is de Tafelberg vandaag een beetje verstopt in de wolken. Nadat we onze ogen hier hebben uitgekeken, stappen we weer op de bus. De volgende stop geeft je de mogelijkheid om over te stappen op de paarse route, die naar 3 wijnboerderijen gaat waar je door de velden kan lopen en wijn kan proeven. Deze stop slaan we deze keer over, maar die wil ik zeker nog wel een keer doen! Bij de volgende stop stappen we wel uit en gaan we naar World of Birds! <3 Het is de grootste vogeldierentuin van Afrika en er zijn heel veel prachtige vogels te zien. Bij de meeste uilen kun je gewoon door het verblijf lopen en komen ze erg dichtbij. Ook zijn er een aantal kletskousen die alle bezoekers hartelijk begroeten. In de World of Birds wonen ook een aantal andere kleine dieren waaronder een aantal soorten apen. In de Monkey Jungle kun je met de doodshoofdaapjes spelen en komen ze met 5 tegelijk op je afgesprongen als de verzorger wat voer naar je gooit. Wendy is hier even buiten blijven wachten want die vond dat maar niks, al die aapjes die op je komen zitten haha. Daarna zijn we weer snel op de bus gestapt en zijn we uitgestapt in Camps Bay en hebben we snel wat plaatjes geschoten bij de zee. Het is een mooi strand maar ik kom er zeker nog een keer terug als het wat mooier weer is! We blijven niet heel lang en stappen weer op omdat het bijna alweer tijd is om terug naar huis te gaan. De route gaat verder langs de kust en na een aantal haltes stappen we nog even uit bij het Waterfront. Een drukke toeristische haven waar je heel veel straatartiesten tegenkomt. Dit is zeker ook een goede plek om souvenirs te scoren aangezien het vol staat met kraampjes en er ook een groot winkelcentrum is. Om 6 uur hebben we de trein met z’n drieën weer terug naar Mbekweni. We gaan derde klas zitten omdat eerste klas te gevaarlijk is. Als je op dit tijdstip eerste klas gaat zitten, zit je er waarschijnlijk in je eentje en dan maak je het criminelen wel erg makkelijk. Het beste is dus om tussen de mensen te zitten en Odwa is blij verrast als hij ziet dat er 2 beveiligingsmensen in de trein zitten. Het is een lange zit van ongeveer ander half uur en in de schemering komen we aan op het station van Mbekweni. Omdat het zaterdag is zijn er niet veel mensen op straat. De meeste maken zich klaar voor dé stapavond van de week. Odwa en zijn neef vragen of ik mee een drankje wil gaan doen, maar dat lijkt me geen goed plan. De bar waar ze heen gaan vond ik overdag al niet fijn en in de avond als iedereen dronken is zal het alleen maar erger zijn. Daarnaast was het een lange dag en ben ik toe aan mijn bedje.

21 februari - Zoals het hoort op zondag, slaap ik vandaag lekker lang uit. Odwa heeft aangegeven dat als ik dingen wil gaan doen in Kaapstad, hij waarschijnlijk mee wil omdat hij zelf die dingen ook allemaal nog nooit gedaan heeft. Zo zijn we aan het kijken of we binnenkort een dagtripje naar Cape Point kunnen doen. Ook zegt hij dat ik een keer mee moet komen naar Simon’s Town. Er is niet heel veel, behalve een mooi strand waar je optimaal kunt relaxen. Verder heb ik voor de lol mijn muggenbulten geteld. Geloof het of niet, het zijn er 62 (zo’n 45 alleen al op mijn benen, waarvan er 5 op mijn linker dikke teen). Mijn hostmama heeft duizend zalfjes in huis die er tegen zouden moeten werken en het liefst heeft ze dat ik ze allemaal tegelijk opsmeer. Niet dat je dan weet welke werkt, maar dat maakt haar niks uit, zolang het maar over is. Het liefst smeer ik er zelf helemaal niks op en ben ik al druk genoeg met mijn ene uit de hand gelopen ‘muggenbult’ wat waarschijnlijk een spinnenbeet was (volgens de dokters). Met al die muggenzooi in mijn lichaam heeft de antibiotica er volgens mij veel werk aan om alles schoon te krijgen want tot nu toe zit er nog niet veel verbetering in. Mijn kuur duurt nog 2 dagen en dan zou het helemaal over moeten zijn anders moest ik terug komen. Van de bijwerkingen heb ik gelukkig niet veel last behalve dat ik wat vaker naar de wc moet rennen ;D Verder heb ik vandaag een beetje aan mijn kleurtje gewerkt en dit verhaaltje getypt. Morgen begint alweer de volgende week stage en hopelijk staat er volgend weekend weer iets leuks op de planning :)


Kusjes uit Zuid-Afrika

  • 22 Februari 2016 - 10:20

    Papa:

    Thandi,

    Leuk om meteen weer een nieuw mooi verhaal te lezen. Ik hoop dat jouw gastgezin niet mee leest...
    Ja, dat spinnetje heeft je trip verwelkomt. Gaat het 'aan je kleurtje werken' goed in combinatie met antibiotica? Maar je hoeft nog maar n paar dagen lees ik.
    Grappig om te lezen dat de trein 1,5 uur nodig heeft om 50km te overbruggen, en dat de 1e klasse gevaarlijker is dan de 3e. Dat zegt niets over de veiligheid van de 3e klasse denk ik, maar je hebt geluk dat er beveiliging in de buurt was.
    Een tip van mijn kant: Bezoek vooral ook eens de zondagsmis. Ga lekker met hostmama (en tata) mee. Dat zullen ze waarderen en voor jouw weer een beleving erbij.
    Groetjes en ik wacht je volgende bericht al af.
    xxx, papa

  • 22 Februari 2016 - 10:46

    Janneke:

    Ah superlieve foto met die aapjes! Wat een avonturen heb je weer beleefd. (jammer van al die vieze beestjes, brrrr) Echt heel leuk om steeds je verhaaltjes weer te lezen. Ik geloof dat de tijd ook vliegt dus geniet van elke seconde! Veel succes op stage deze week en tot je volgende verhaal! :D

    XXX

  • 23 Februari 2016 - 13:43

    Mia:

    Hoi meiske
    Wat `n leuk verslag heb je weer geschreven .
    En wat `n mooie foto`s gemaakt zo beleven wij ook Afrika mee met jou .
    Hoe is het nu met al je muggenbulten ze zoeken jou wel op he .
    Lijkt me toch `n hele onderneming om als blanke te reizen.
    Fijn dat ze je zo goed begeleiden en je niet alleen laten gaan .
    Blijf maar lekker genieten van je tijd .
    Ben benieuwd naar je volgende verslag .
    groetjes en dikke knuffel
    XXX Omi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Paarl

Rachelle

Actief sinds 01 Feb. 2016
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 14845

Voorgaande reizen:

31 Januari 2018 - 10 Juli 2018

Zanzibar

27 December 2017 - 03 Januari 2018

Erfurt

13 Oktober 2017 - 24 Oktober 2017

Rondreis Marokko

28 Juli 2017 - 30 Juli 2017

Brugge

30 Juni 2017 - 02 Juli 2017

London

15 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Porto

27 December 2016 - 04 Januari 2017

Inzell

09 Februari 2016 - 18 Juni 2016

Afstuderen in Mbekweni

26 December 2015 - 02 Januari 2016

Zakopane

10 Juli 2015 - 20 Juli 2015

Annecy

24 Juni 2015 - 28 Juni 2015

Oslo en de fjorden

Landen bezocht: